مبانی نظری و پیشینه پایان نامه هوش عمومی

توسط | دی ۱۱, ۱۳۹۵

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه هوش عمومی در ۲۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اکثریت تعاریف هوش، توانایی و پتانسیل برای پیشرفت را در نظر گرفته اند. بر طبق نظر دپارتمان آموزش و پرورش (۲۰۱۱)، تیزهوش را داشتن و استفاده از توانایی های فوق طبیعی، که استعداد نامیده می شوند، در حداقل یک زمینه تعریف کرده است.


تئوری هوش کتل-هورن-کارول (CHC) معتقد است که نه توانایی شناختی گسترده و توانایی های شناختی کوچک بیشتری وجود دارند که هوش انسان را تشکیل می دهند (کافمن، جانسون و لیو، ۲۰۰۸). این مدل شامل دو نوع هوش می باشد: هوش سیال (Gc)، در طول زندگی وجود دارد و در پی یکپارچگی محیط و توانایی شناختی رشد پید می کند و هوش متبلور(Gf) که عبارت از توانایی حل مسائل و کاربرد آموخته های قبلی در موقعیت جدید می باشد (کافمن، جانسون و لیو، ۲۰۰۸؛ شرانک، ۲۰۰۵).


در سال ۱۹۰۴ بینه و سیمون دو روانشناس فرانسوی به دنبال روشی برای شناسایی و کمک به کودکانی که نمی­توانستند در تکالیف درسی موفقیت کسب کنند. آن­ها نمره­ای تعیین نمودند که بیانگر سن عقلی یک دانش­آموز بود در سال ۱۹۱۶ لویز ترمن در آمریکا، تست بینه را اصلاح نمود. ترمن با استفاده از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمیعددی را به دست آورد و بر اساس سن افراد تستها را استاندارد ساختند.

بنابراین ضریب هوشی برابر است با تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی. عدد بدست آمده را در ۱۰۰ ضرب می کنند تا اعشار تبدیل به عدد صحیح شود.

IQ= MA/CA*100

۲-۲-۱- تیزهوشی

افراد با هوش دارای ضریب هوشی بین ۱۱۰ تا ۱۱۹ و افراد تیزهوش در محدودی هوشی ۱۲۰ تا ۱۲۹ قرار دارند و افراد استثنایی به افرادی گفته می­شود که دارای ضریب هوشی ۱۳۰ و بالاتر هستند. به افراد دارای ضریب هوشی ۱۶۰ به بالا نابغه گفته می­شود (مانزرت، ۱۳۸۲).

مشاهده پیش فاکتور ، پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *