مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی ( فصل دوم )

توسط | دی ۱۱, ۱۳۹۵

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) اضطراب ریاضی در ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اضطراب

در واقع همه انسان­ها اضطراب را تجربه می­کنند. اضطراب، یک احساس دلواپسی منتشر، بسیار ناخوشایند، و اغلب مبهم است که با یک یا چند احساس جسمی همراه می­شود. مانند احساس خالی شدن سردل، تنگی قفسه­ی سینه، تپش قلب، تعریق، سردرد، یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار، بی قراری، و میل به حرکت نیز از علائم شایع آن است. در حقیقت، اضطراب یک علامت هشدار دهنده است که از خطری قریب الوقوع خبر می­دهد و شخص را برای مقابله آماده می­سازد (ربر و ربر، ۲۰۱۳).

اضطراب ریاضی و تعریف آن:

متخصصان تعلیم و تربیت طی سه دهه اخیر، به مطالعه عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی، بیش از پیش توجه کرده­اند. یافته­های پژوهش های متعدد نشان دهنده آن است که پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی نه تنها از ساختارهای دانش و فرآیندهای پردازش اطلاعات تأثیر می­پذیرد،بلکه به عوامل انگیزشی از جمله باورها، نگرش­ها ارزش­ها و اضطراب­ها مربوط می­شود (محامد و طرمیزی، ۲۰۱۵). از جمله اجزاء انگیزشی ناسازگار که به فقدان موفقیت فراگیران درس ریاضی منجر می­شود، فزونی اضطراب ریاضی است. اضطراب ریاضی در بین برخی از دانش­آموزان بسیار شایع است. بر اساس یافته های پژوهشگران، شیوع اضطراب ریاضی در بین دانش­آموزان آمریکایی و تأثیر منفی آن بر پیشرفت تحصیلی ریاضی بسیار مورد تأیید قرار گرفته است (جیتوا و موانجی، ۲۰۱۴).



. Reber & Reber


مشاهده پیش فاکتور ، پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *