مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده

توسط | دی ۱۱, ۱۳۹۵

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده در ۵۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده

تقسیم‌‌بندی کلی از مشکلات رفتاری نخستین بار توسط اکرسون (۱۹۴۹؛ ویس و دیگران، ۱۹۹۸، نقل از بختیاری، ۱۳۹۴).صورت گرفته است، وی برخی سندرم‌ها مانند اضطراب،افسردگی و شکایات جسمانی را در طبقه درونی‌سازی شده و برخی مانند پرخاشگری و بزهکاری را در طبقه برونی‌سازی شده جای داد. این تفکیک اساسی میان مشکلات برونی‌سازی شده و درونی‌سازی شده توسط تعدادی از مطالعات تحلیل عاملی تایید شده است. آکرسون و آشنباخ و ادلبروک با استفاده از تحلیل عاملی و به منظور استنتاج ابعاد دوگانه آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان، اصطلاحات «درونی‌سازی شده» و «برونی‌سازی شده» را به عنوان ابزاری برای مقوله‌بندی معرفی کردند. این اصطلاحات شامل گستره وسیعی از آسیب‌شناسی روانی است. اختلالات برونی‌سازی شده نوعاً به واسطه ترکیبی از کنش‌های تکانه‌ای، افراطی پرخاشگرانه و بزهکارانه مشخص می‌شود (مادوکس و وینستد، ۲۰۱۵). این اختلالات،‌ شامل گستره وسیعی از رفتارهای برون‌‌ریز از رفتارهای آزاردهنده ولی ملایم مانند عدم توافق و بدخلقی تا رفتارهای وخیم می‌توانند پرخاشگری فیزیکی و دزدی (وبستر، استراتون و رید، ۲۰۱۱)، اختلال‌های برونی‌سازی شده الگوهای رفتاری سازش نایافته‌‌ای است که در تعارض با دیگر افراد و انتظارهایشان قرار می‌گیرد. (ون وگت، دکوی، پرینزی، استام و آشر، ۲۰۱۲) این گروه از اختلال‌ها که در گستره پژوهشی با عناوینی مانند مشکلات رفتاری،‌ مشکلات انضباطی رفتارهای اغتشاش‌آمیز، بزهکاری، گذار به عمل، رفتارهای غیرقابل مهار و غیر مشخص می‌شوند، طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرند که آثار مخربی بر کودک،‌و نوجوان و در مجموع بر کل جامعه داشته باشند نشانه‌های این دسته از اختلالات برخلاف رفتارهای درونی‌سازی شده در رفتارهای برونی کودکان و نوجوانان ظاهر ld a,kn و نمایانگر عمل منفی کودک و نوجوانان بر محیط بیرونی هستند (مادوکس و وینستد، ۲۰۱۵).



– Akerson.

– Weiss

– Dichotomous.

– categorization.

– overactive.

-Acting – ou.

– Non- compliance.

– Tanrum.

– Discipline problems.

– Disruptive Behaviors.

– Delinquency.

– Actiongout.

– hard-to-manage.

مشاهده پیش فاکتور ، پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *